16.1.19

Tonfiskröra



(bild- och receptkälla zeinaskitchen.se


4 port.


0,5 rödlök
2 selleristjälkar
1 burkar tonfisk i vatten
1 dl majonäs
2 dl creme fraiche
1 msk dijonsenap
1/2 citron
salt, peppar


Gör så här:


1.

Finhacka selleri och lök.


2.

Låt tonfisken rinna av ordentligt.


3.

Blanda ihop alla ingredienser och låt röran få gotta sig en stund i kylen innan servering.



Jag är ingen fan av majonäs så jag nöjde mig med 0,5 dl. Skippade dijonsenap eftersom jag inte hade det hemma. Använder alltid lätt creme fraiche. Eftersom jag råkade ha dill hemma, klippte jag ner det i röran. Supergott! 


Jag hade tortillabröd hemma så det fick bli tortillarullar, istället för tunnbrödsrullar. Supergott! Kan tänka mig att det är gott på halv avocado, rostat bröd, sallad... Kolla länken under bilden ovan så hittar du fler tips om hur du kan servera röran.



Inga kommentarer: