2.1.19

Oxfilépizza med kantareller



(bildkälla och receptinspiration: aretrunt.se)



Pizzadeg*
Tomatsås*
riven ost, gärna smakrik
kantareller
ruccolasallad
pinjenötter, rostade



Gör så här:


1.

Sätt ugnen på 250 grader


2.

Kavla ut degen tunt på ett mjölat bakbord och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Bred på tomatsåsen. Strö över osten. Grädda mitt i ugnen ca 15 minuter.


3.

Skiva den grillade oxfilén. Dela och fräs kantarellerna knapriga i smör.


4.

Toppa den färdiggräddade pizzan med oxfilén, kantareller, ruccola, pinjenötter och svartpeppar.



Originalreceptet innehöll ett aromsmör (se länk under bilden), jag skippade det och valde istället att toppa pizzan med klickar av kall bernaisesås. 


*Jag använde det HÄR receptet för pizzadeg och tomatsås. Dock använde jag inte all tomatsås, jag nöjde mig med ett tunt lager sås på min pizza.


Suuuuuuuupergott! En perfekt nyårsdagsrätt om man fått oxfilé över sen nyårsafton.





Inga kommentarer: