8.10.13

Tabbouleh - my way

(bild lånad av ica.se)

Här är originalreceptet jag inspirerades av. Jag har tagit mindre mängd bladpersilja. Tror jag, jag mätte inte. Jag har definitivt tagit mindre mängd olivolja. Jag mätte inte, jag hällde lite som jag tyckte verkade lagom och jag har svårt att tro att det blev en hel deciliter. Och jag skippade faktiskt salt och peppar på slutet för min bulgur hade fått rejält med smak av en halv kycklingbuljongtärning.

Bulgur 2 dl (4 dl vatten)
Bladpersilja - en rejäl näve full eller mer
1 röd lök
3 tomater
färskpressad citronjuice från 1 citron
olivolja
salt, peppar

Koka bulgurn enligt anvisning på förpackningen. Jag tar alltid en halv buljongtärning istället för salt i vattnet.
Skär bort de grova stjälkarna på persiljan och finhacka resten.
Skala och finhacka löken.
Tärna tomaterna.
Blanda alla ingredienserna med bulgurn.
Krydda med salt och peppar.



Inga kommentarer: