29.11.10

Linas matkasse-recension 1

Lax på sparrisbädd med matvete med feta- och persiljeyoghurt.

Lättlagat, men laxen fick stå i ugn dubbelt så länge som det stod på receptet. Sparrisen blev därför tyvärr överkokt.

Enkelt att göra barnvänligt. Jag lagade pasta till barnen och serverade till laxen. Grönsakerna och såsen ville de inte ha.

Om barnen varit normalt hungriga hade laxen räckt precis. Nu åt de hälften av vad de brukar, så det blev en portion över.

Var det gott och kan jag tänka mig att laga det igen? Japp! Men då kokar jag nog sparrisen i kastrull istället, så den behåller lite mer spänstighet.

UPDATE: När treåringen serverades lax med matvete till lunch dagen efter, åt hon med god aptit.

2 kommentarer:

Anna sa...

åt inte barnen matveten?
mina kids sa: åh bulgur och smackade ;)

Matkasse.se sa...

Hur upplever du Linas matkasse överlag?
Kommer ni fortsätta med Linas matkasse eller någon annan leverantör?