20.2.10

Award och utmaning


Fick en award häromveckan av Gottegrisen, och inte förrän nu har jag fått tummarna loss att svara på utmaningen som hängde med awarden. Här kommer sju fakta om mig (med matfokus).

(Tack snälla för utmärkelsen!)

1.
Jag avskyr tuggummi! Både smaken av det och ljudet när någon annan tuggar.

2.
Det tokigaste jag gjort i köket; tog fram en påse ur frysen, strödde det över en gratäng i tron att det var riven ost. Men det var en påse kokt ris!

3.
Jag måste kolla i receptboken varje gång jag kokar ett ägg. (Det äts inte kokt ägg särskilt ofta hemma hos oss).

4.
När jag var liten tyckte jag jättemycket om kavringbröd med senap. (Urk, skulle inte kunna äta det idag).

5.
Bittermandel och pistage är två favoritsmaker. I kakor och glass.

6.
Äta Nutella med sked direkt ur burken. Snuskigt gott.

7.
Spenat och blodkorv kan jag absolut inte äta. Men bruna bönor och ärtsoppa (dock inte samtidigt) älskar jag.

Så här funkar det när man mottagit denna utmärkelse:
Kopiera awarden till bloggen
Länka till personen du fått awarden av
Berätta 7 intressanta fakta om dig
Välj 7 andra bloggar att ge awarden till
Länka till deras bloggar
Lämna en kommentar på deras bloggar att de fått en award från dig

Jag gör som jag brukar - kastar ut utmaningen i cyberrymden och ger awarden lite anonymt till alla bloggar som jag brukar kommentera hos. Ni vet vem ni är! ;-)

Inga kommentarer: